Sminka i photoshop

Nu tänkte jag visa er ett photoshop tips:) Förlåt om man inte ser så bra ska försöka göra det bättre till nästa gång ;)

Börja med att öppna er bild i Photoshop och sedan öppna ett nytt lager. Det som är inringat på bilden.


Tryck på det nya lagret. Måla läpparna vita. När det är klart ser det ut såhär.

Sedan trycker ni på den lilla menyn där det står "Normal". Bläddra ner lite och välj "Mjukt ljus"

Då borde det vita lagret bli genomskinligt. Sedan trycker ni Ctr+U. Då kommer det upp en ruta. Där finns det en box som heter "Färga". Kryssa i den. Sedan är det bara att trixa med färgerna med mätarna.

Om ni inte har målat jätteordentligt vid läppkonturerna trycker ni bara på: Filter-Oskärpa-Gaussisk skärpa. Ni kan ställa in om ni vill/inte vill ha färg på kanterna. Såhär ser "mina" läppar ut: Snyggt va!



Kommentera! ♥♥



Kommentarer
Postat av: Hannah - Now and forever

kul att du startat ny blogg igen! :D

Coolt. aldrig fattat photoshop så himla komplicerat xD <3

Kram

2009-10-28 @ 22:07:56
URL: http://byhannahp.blogg.se/
Postat av: danni

är det okej ifall jag kopierar det här så att jag kommer ihåg hur man gör? :D

2009-12-26 @ 00:08:05
Postat av: Emma

Visst ! Bra att du frågade :) <3

2009-12-26 @ 11:37:25
URL: http://emmacarlssonss.blogg.se/
Postat av: danni

tack :D

2009-12-26 @ 14:22:25

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
-

Sminka i photoshop

Nu tänkte jag visa er ett photoshop tips:) Förlåt om man inte ser så bra ska försöka göra det bättre till nästa gång ;)

Börja med att öppna er bild i Photoshop och sedan öppna ett nytt lager. Det som är inringat på bilden.


Tryck på det nya lagret. Måla läpparna vita. När det är klart ser det ut såhär.

Sedan trycker ni på den lilla menyn där det står "Normal". Bläddra ner lite och välj "Mjukt ljus"

Då borde det vita lagret bli genomskinligt. Sedan trycker ni Ctr+U. Då kommer det upp en ruta. Där finns det en box som heter "Färga". Kryssa i den. Sedan är det bara att trixa med färgerna med mätarna.

Om ni inte har målat jätteordentligt vid läppkonturerna trycker ni bara på: Filter-Oskärpa-Gaussisk skärpa. Ni kan ställa in om ni vill/inte vill ha färg på kanterna. Såhär ser "mina" läppar ut: Snyggt va!



Kommentera! ♥♥

Kommentarer
Postat av: Hannah - Now and forever

kul att du startat ny blogg igen! :D

Coolt. aldrig fattat photoshop så himla komplicerat xD <3

Kram

2009-10-28 @ 22:07:56
URL: http://byhannahp.blogg.se/
Postat av: danni

är det okej ifall jag kopierar det här så att jag kommer ihåg hur man gör? :D

2009-12-26 @ 00:08:05
Postat av: Emma

Visst ! Bra att du frågade :) <3

2009-12-26 @ 11:37:25
URL: http://emmacarlssonss.blogg.se/
Postat av: danni

tack :D

2009-12-26 @ 14:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0